Dacă ești genul de persoană care poate planifica și duce la bun final o activitate vineri după-amiaza la ora 16.30, ei bine, ferice de tine. Cât ne privește pe noi, restul oamenilor, care petrecem ultimele ore din săptămâna de lucru luptându-ne să citim un mail fără să ne zboare gândul în diverse direcții, există un mod mult mai eficient în care să folosim acest timp.
În loc să te forțezi să te concentrezi când din punct de vedere mental ești total epuizat, fă planuri pentru săptămâna care urmează. Este un pont simplu de la Laura Vanderkam, autoare a mai multe cărți de management al timpului și despre productivitate.
Va trebui să faci o listă de priorități pe trei categorii: muncă, relații și sine. „Cu greu ne apucăm să facem ceva vineri după-amiază“, spune Vanderkam. „Încercăm să alunecăm ușor spre weekend în mințile noastre, dar încă nu am plecat de la muncă“.
Așa că de ce cele trei categorii?
„Trebuie să adăugăm ceva în fiecare dintre aceste categorii“, spune Vanderkam. „Este ușor să ne gândim la muncă. Dar la relațiile noastre și la noi înșine, mai greu“. Vanderkam ne recomandă să scriem 2-3 chestiuni în fiecare categorie. Așa că uită-te pe calendar pentru săptămâna următoare și vezi unde le poți face loc. Fiecăreia. Așa te asiguri că cele mai importante lucruri chiar se întâmplă.“
Bineînețeles, că nimic nu garantează faptul că treburile de la serviciu nu vor sta în calea orelor tale programate la sală sau a unei ieșiri în oraș cu iubitul sau iubita. Dar dacă elimini de tot din calendar toate chestiunile legate de relație sau de tine, nu mai există nicio șansă să le îndeplinești.
O altă modalitate de a folosi după-amiezile de vineri: fă un triaj calendaristic.
Vanderkam sugerează să ne uităm la ceea ce este deja trecut în calendar și să ne întrebăm ce nu vrem cu adevărat să facem. Dacă ai de gând să anulezi planurile, spune ea, este bine să o faci acum decât cu cinci minute înainte să se întâmple. Identifică activitățile care pot fi minimizate – cum ar fi întâlnirile lungi – și task-uri care pot fi amânate sau pe care le poate face un coleg. Prin aceste cinci minute petrecute pentru a face un plan, spune Vanderkam, „îți poți obține ore pe care să ți le dedici unor activități mult mai importante“.
Citește și: