O serie de fotografii arată cât de departe pot merge tinerele pentru a-și edita modul în care arată înainte de a posta pe platformele de social media, cum sunt Instagram și facebook. Rezultatele sunt destul de șocante.
Proiectul, intitulat Selfie Harm, a fost demarat de fotograful britanic Rankin care a fotografiat 15 adolescente din Marea Britanie cu vârste între 13 și 19 ani. După ce au fost fotografiate de Rankin, fetelor și s-a cerut să-și editeze pozele în cinci minute, până când creadeau că sunt gata pentru a fi postate pe rețelele de social media.
Ceea ce a rezultat nu arată numai cât este de simplu să editeze modul în care arăți (grație numeroase aplicații de editare), dar și sub ce presiune se află tinerele pentru a arăta într-un anumit fel.
Mai jos veți vedea pozele înainte și după editare.
Cele mai multe fete și-au îngustat nasul, și-au subțiat fața și și-au șters pistruii
Unele și-au mărit ochii și buzele și au adăugat și machiaj.
„Oamenii încearcă să-și imite idolii“, spune Rankin, „și asta numai pentru niște like-uri pe Instagram“.
„Acesta este un alt motiv pentru care trăim într-o lume a sentimentelor de neliniște că ceva mai bun li se întâmplă altora, în altă parte, și devenim triști, anxioși“, spune el. „Este timpul să ne dăm seama de efectele distrugătoare pe care social media le are asupra oamenilor care țin la imaginea lor“.
Deși fetele au spus că le plac pozele needitate, niciuna nu a scăpat de retușări.
„Cred că este tulburător cât de mari sunt micile schimbări“, a adăugat Rankin. „E atât de simplu. Parcă ai crea un personaj de desene animate, care ești chiar tu“
„Ceea ce este înspăimântător este că se discută foarte puțin sau deloc despre asta. Și asta în timp ce Photoshopul, de exemplu, care este un program complex și inaccesibil pentru toată lumea, este în centrul unei discuții largi despre etică. Aceste filtre sunt foarte noi, și în opinia mea, mult mai periculoase. Este ca și cum ai da acces unui adolescent la un expert Photoshop“.
Fotografiile sunt parte a unei expoziții numită Visual Diet, un proiect al M&C Saatchi, Rankin și MTArtAgency care are ca scop cercetarea a cum ne afectează mental imaginile pe care le folosim.
Citește și: