Florile oferite doamnelor şi domnişoarelor de 8 Martie costă peste 20 de milioane de euro, în condiţiile în care cel puţin o treime dintre acestea primesc un buchet care costă, în medie, 30 de lei, se arată într-un studiu întocmit de o companie de consultanţă.
Potrivit cercetării, cele mai căutate flori, de Ziua Femeii, sunt: ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele. Cu toate acestea, cele mai apreciate flori de către români rămân trandafirii.
La nivel de de piaţă, analiza Frames arată că piaţa florilor din România a continuat să crească în 2018, datele preliminare indicând un avans între 15 şi 20% faţă de anul precedent, când valoarea se situa la peste 336 de milioane de lei.
‘Pe fondul consolidării puterii de cumpărare şi extinderii ofertei de servicii, piaţa florilor din România a continuat să crească în 2018, datele preliminare indicând un avans între 15-20% faţă de anul precedent. Iar 2019 a pornit sub auspicii, de asemenea, foarte favorabile, business-ul din acest sector urmând să treacă, cel mai probabil, de nivelul de 350 milioane de lei. Un calcul simplu arată că florile oferite doamnelor şi domnişoarelor, de 8 Martie, costă peste 20 milioane de euro, dacă luăm în calcul că măcar o treime dintre acestea primesc un buchet care costă, în medie, 30 de lei’, estimează analiştii Frames.
Studiul arată, în acelaşi timp, că afacerile din comerţul cu ridicata al florilor (CAEN 4622) au depăşit, în 2017, nivelul de 336 de milioane de lei, iar profitul companiilor din domeniu a crescut semnificativ, la 26,1 milioane de lei, în acelaşi an, fiind cu aproape 10 milioane mai mare decât în 2016.
Statistica arată că majoritatea companiilor care activează în comerţul cu flori cu ridicata al florilor şi plantelor se află în Bucureşti şi Ilfov (263), urmată de judeţele Cluj (52), Iaşi (49), Argeş (43), Braşov (42), Mureş şi Timiş (câte 33) şi Sibiu (30). Totodată, în sectorul afacerilor cu flori activează peste 1.200 de angajaţi.
Citește continuarea AICI